Please enable JS

Nejčastější chyby u pracovního pohovoru a jak se jim vyhnout – část druhá

Nejčastější chyby u pracovního pohovoru a jak se jim vyhnout – část druhá
Nejčastější chyby u pracovního pohovoru a jak se jim vyhnout – část druhá
15. Červenec 2022

Pracovní pohovor je jednou z nejdůležitějších částí při hledání nové práce. Pokud Váš životopis personalistovi padne do oka, pozve si Vás na pohovor. Jediná schůzka může být klíčem k vysněné práci, proto je na místě udělat co nejlepší dojem. Jak předejít zbytečným nedorozuměním, které by snížily Vaši šanci na úspěch? Pojďme se kouknout na ty nejčastější chyby na pohovorech a jak se jim vyhnout.

Vhodné oblečení je základ úspěchu

Otázka oděvu se může zdát složitá, v praxi na tom však nic těžkého není. Heslo zní: „Oděv volíme dle pozice, o níž se ucházíme.“  Základem by mělo být čisté a slušné oblečení. Rozhodně nenoste nic vyzývavého. Myslete také na úpravu vlasů a celkového zevnějšku. Svým vzhledem reprezentujete sami sebe a projevujete respekt vůči zaměstnavateli.

Ptejte se

Je určitě důležité aktivně projevovat zájem, komunikovat a doptávat se. V úvodu pohovoru se neptejte na pracovní dobu, mzdu a firemní benefity. Takovéto otázky si nechte až na závěr. Vždy ale mějte připravené otázky ohledně náplně práce, Vašeho pracovního kolektivu, průběhu zaškolení, co je potřeba zvládnout během zkušební doby a podobně.

Nebojte se pochválit

Problémem u většiny výběrových řízení je to, že se uchazeči neumí prodat. Věřte, že i personalista nebo ředitel je člověk, a všichni jsou si vědomi, že pracovní pohovor je velmi stresující situace pro každého uchazeče. Vašim hlavním cílem však je přesvědčit, že se na danou pozici hodíte. Proto buďte připraveni na pohovoru zmínit i pravdivé informace, které v životopisu napsané nejsou. Upozorněte na zajímavosti ze svého pracovního života.

Projevujte respekt

Úspěch pohovoru je spojen s prvními minutami. Dobrý dojem uděláte jen jednou a totéž platí i o tom špatném. Nevhodné chování může zásadně ovlivnit výsledek výběrového řízení. Můžete být jaderný fyzik, ale Vaše zkušenosti nejsou všechno, co o Vás potřebuje budoucí zaměstnavatel vědět. Proto se chovejte s respektem k zúčastněným a buďte milí. Rovněž není od věci si ztlumit telefon, aby Vás při pohovoru nic nerušilo.

Je to tak trochu jako rande naslepo. Pokud bude pohovor v pozitivním duchu, máte z poloviny vyhráno. Pokud se ale personalista nebo manažer na nic neptá a neprojevuje zájem, pak je něco špatně. Tehdy zabojujte, jinak vaše naděje na přijetí klesá. Každopádně neztrácejte hlavu a ukažte se v co nejlepším světle. Držíme palce!

Toto je pokračování dvojice článků. První část si přečtěte zde.

Chyběla Vám v článku nějaká informace a máte další dotazy? Napište nám!


Kontaktujte nás

Odesláním souhlasím, aby společnost WOLIP s.r.o. jako správce zpracovávala moje osobní údaje v rozsahu uvedeném v tomto formuláři za účelem zodpovězení dotazu. Další informace ke zpracování naleznete v informacích o ochraně osobních údajů.