Please enable JS

Jak se v dnešní době hledá práce v marketingu?

Jak se v dnešní době hledá práce v marketingu?
Jak se v dnešní době hledá práce v marketingu?
02. Únor 2024

Ať už jste absolventem v marketingu, nebo zkušený marketér, který hledá profesní změnu, klíčem k novému pracovnímu místu je pečlivá příprava a vyhledávání informací. Pojďme si představit tipy, jak najít práci snů v oboru marketingu!

Marketing je tak rozvětvená a obsáhlá disciplína, která nabízí širokou škálu možností, jakým směrem se můžete vydat. Pokud toužíte pracovat v marketingu bez ohledu na to, zda jste nováček, novopečený absolvent či zkušený markeťák, je důležité zjistit, na jaký konkrétní obor v marketingu se chcete zaměřit. Dnešní marketing není pouze „reklama“, jak jsme ho znali před desítkami let, ale naopak, nabízí mnoho cest.

Jste profík na digitální marketing? Baví vás čísla a máte zkušenosti ve výkonnostním marketingu nebo rádi organizujete a je pro vás pravý například eventový marketing? Jakmile si pojmenujete vaše silné stránky, máte napůl vyhráno. Nebudete se přece jako PR specialista hlásit na pozici SEO specialisty, když nevíte, jak optimalizovat web či nastavit klíčové prvky pro vyhledávání. To je jednoduchá rovnice.

Tady začíná vaše hledání.

Prezentujte se jako značka. Začněte vytvořením kreativního CV a motivačního dopisu, ve kterém důkladně popíšete, o jaký obor marketingu máte zájem a ve kterém se cítíte jako ve vlastních botách. Nezapomeňte zmínit své vzdělání, předešlou pracovní pozici a seberozvojové aktivity.

Založte si profil na LinkedIn. Ano, my víme. V někom může LinkedIn vyvolat pocit další „zbytečné sociální sítě“. Když si o této platformě však zjistíte více, dozvíte se, že se jedná o velmi silný a účinný nástroj pro budování kontaktů a hledání pracovních pozic – a to obzvlášť v marketingu! Na internetu existuje spousta tipů, ohledně toho, jak si založit zajímavý profesní profil, tak směle do toho.

Ptejte se. Setkávejte se s lidmi z vámi požadovaného oboru. Komunikace je alfa-omega marketingu.

Vzdělávejte se. Choďte na workshopy, čtěte knihy, poslouchejte obohacující podcasty, nebo vyhledávejte přednášky o marketingu v blízkosti vaší působnosti. Možná právě zde naleznete inspiraci pro to, kde hledat.

Nebojte se oslovit potenciálního zaměstnavatele napřímo. Představte si situaci, kdy najdete vámi preferovanou pracovní pozici, avšak firma momentálně neinzeruje žádná volná pracovní místa. Přece nebudete čekat, až „někdo opustí svou pozici a spustí se výběrko.“ Vyhledejte kontakt na vedení firmy či personální oddělení, pošlete jim motivační dopis včetně CV a uvidíte, třeba hledají právě vás!

V dnešní době, kdy je trh přesycený marketingovými agenturami se může hledání práce v tomto oboru jevit jako oříšek. Avšak pokud si jasně definujete, jakým směrem chcete jít, kde a jak chcete rozvíjet své schopnosti a dovednosti, lépe porozumíte tomu, kde hledat. Nebojte se oslovovat, komunikovat, a hlavně zkoušet nové věci.

Marketing nabízí mnoho možností, je zábavný, kreativní a může přinášet skvělé výsledky. Zvolili jste si správně. Tak už jen doufáme, že jsme vám dodali alespoň trochu kuráže k prvnímu kroku!

A pokud si i přesto nevíte rady, nebo nejste v něčem jisti, nezapomeňte se na nás obrátit, rádi vám poradíme!

Zuzana Ovčačíková


Kontaktujte nás

Odesláním souhlasím, aby společnost WOLIP s.r.o. jako správce zpracovávala moje osobní údaje v rozsahu uvedeném v tomto formuláři za účelem zodpovězení dotazu. Další informace ke zpracování naleznete v informacích o ochraně osobních údajů.